پتانسیل های بازاریابی شبکه ای به عنوان یکی از مشاغل پرطرفدار عصر مدرن

شاغل شدن و رضایت شغلی داشتن ماجراهای خاص خودش را دارد.

یا باید کسب‌و‌کار خودتان را راه بیندازید یا کارمند یک شخص یا شرکت شوید.

در نوع اول نیاز است که یک سرمایه اولیه داشته باشید و صبوری کنید تا به درآمد برسید و البته شاید هم کار خوب پیش نرود و شکست بخورید و متضرر شوید.

در مورد دوم هم باید روتین خسته‌کننده زندگی کارمندی را به جان بخرید و کار کنید تا شخص دیگری سودش را ببرد.

اما یک نوع سومی هم وجود دارد که تقریباً جدید است؛
بازاریابی شبکه‌ای یا همان فروش مستقیم. یعنی بدون سرمایه، برای خودتان، با ساعت کاری شناور کار کنید و سودش هم در جیب خودتان برود! جذاب شد، نه؟

پس به خواندن ادامه دهید. فروش مستقیم یا بازاریابی شبکه‌ای مزایای بسیاری دارد و شرکت‌های بزرگی در دنیا به این روش تجارت می‌کنند.

بازاریابی شبکه ای شغلی است که برای فعالیت در آن، نیازی به سرمایه و کارمند ندارید.

در واقع، همانند این است که شما شرکتی برای خودتان راه‌اندازی می‌کنید و مادامی که خودتان یا تیم فروش شما مشتری و به تناسب آن، فروش بالایی دارند، درآمد خوبی خواهید داشت.

 

✅مزایای بازاریابی شبکه ای چیست؟

بازاریابی شبکه ای (Network Marketing) یا بازاریابی چند سطحی (Multi-level Marketing) نوعی شیوه فروش است که در آن شرکت ها، محصولات خود را بدون واسطه هایی چون خرده فروش و عمده فروش و حتی بدون نیاز به تبلیغات به فروش می رسانند.

در این سیستم هم در ازای فروش مستقیم کالا به دیگران و هم از طریق تشکیل زیرمجموعه ها میتوان سود و درآمد کسب کرد.

در حال حاضر کشورهای آمریکای شمالی، چین، کشورهای اروپایی و به خصوص ایتالیا و ژاپن در بحث بازاریابی شبکه ای از سردمداران به حساب می آیند. بدون شک استفاده از این شیوه برای فروش محصولات در چنین کشورهای پیشرفته ای خود از امتیازات و مزایای نتورک مارکتینگ محسوب می شود.

بازاریابی مستقیم این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد تا محصولات/خدمات خود را مستقیماً در معرض نمایش مخاطبان هدف خود قرار دهید و نتیجه‌اش را در کمترین زمان ممکن، ارزیابی کنید.

 

مسلماً فواید و مزایای بازاریابی شبکه ای خیلی بیشتر از آن چیزی است که در ادامه برایتان خواهیم گفت، اما سعی‌مان بر این بوده که مهم‌ترین‌‌شان را نام برده و توضیح مختصری از آن‌ها در اختیارتان قرار دهیم

مزایای نتورک مارکتینگ : پتانسیل درآمد نامحدود

به لحاظ تئوریک، هیچ گونه محدودیتی برای درآمدی که هر فرد میتواند در بازاریابی شبکه ای کسب کند وجود ندارد. اصل اساسی حساب و کتاب های بازاریابی شبکه ای به فرمول تصاعد بازمیگردد که در ریاضیات اصلی پذیرفته شده است و توسط فیثاغورس و اقلیدس معرفی شده است.

هر کارمند دولتی یا خصوصی میزان مشخصی حقوق و درآمد ثابت دارد که در مورد هر سال ممکن است با کمی افزایش و کاهش مواجه شود.
این حقوق ثابت و تغییرات آن تا حد زیادی وابسته به وضعیت کشور و البته مصوبات مجلس و ایده های دولت در بودجه سالانه است.

اما شما با تکیه بر تئوری و مدل تجاری بازاریابی شبکه ای میتوانید بر اساس میزان تلاش، مهارت و اهمیتی که برای اهداف خود قائل هستید، به سطوح عالی درآمدی برسید و این بالطبع از مزایای بازاریابی شبکه ای است.

مزایای نتورک مارکتینگ : لذت کارمند نبودن!

در مدل تجاری بازاریابی شبکه ای، اگرچه برخی سطح بندی ها مانند سرشاخه یا زیرشاخه ها وجود دارد، ولی فضا فضایی برابر و دوستانه است. همکاری ها همه در راستای موفقیت صورت میگیرد و نه کسی از کسی دستور میگیرد و نه در بند اجبار کسی است.

هر بازاریاب، به تناسب تشخیص خود، محصولاتی را که گمان میکند بازار فروش خوبی دارند تهیه و به فروش می رساند. در نتیجه در این فرایند هیچکس کارمند نیست. درواقع هرکس در این کار آقای خودش است و این نیز از مزایای بازاریابی شبکه ای است.

 

مزایای نتورک مارکتینگ : استقلال

بالطبع مهمترین انگیزه هر فردی از داشتن تجارتی شخصی و کار خصوصی خودش، کسب استقلال مالی است. در کارهای ثابت و رایج شما معمولا در حال فروش وقت، انرژی یا توان خود برای کسب پول هستید در حالی که بازاریابی شبکه ای فارغ از الگوی درآمدی جذابش، امکان کسب پول بدون نیاز به حضور ثابت را نیز دارد که به واقع از مهمترین مزایای بازاریابی شبکه ای است.

درواقع کسب درآمد از طریق زیرمجموعه میتواند مهمترین فاکتور درآمدزایی در این مدل تجاری باشد. شما با راه انداختن برخی زیرمجموعه ها نیازی به کار و تلاش مستمر یا تلاش برای فروش محصولات ندارید. در بازاریابی شبکه ای (Network Marketing)، شما می توانید صدها زیرمجموعه داشته باشید که برای شما درآمد ایجاد کنند.

شما میتوانید یک ماه تمام را به سفر و گشت و گذار بگذرانید و در نهایت شاهد سود و درآمد بالای خود باشید. علاوه بر آزادی در مورد زمان کار، شما در مورد شیوه کار، محل کار و حتی شیوه توسعه کار خود نیز مختار هستید.

مزایای نتورک مارکتینگ : انعطاف پذیر و راحت

انعطاف پذیری شیوه کار، زمان کار و محل کار باعث شده تا کار در فضای بازاریابی شبکه ای خود از مهمترین مزایای بازاریابی شبکه ای در نظر عموم افراد و نتورکرها باشد

مزایای نتورک مارکتینگ : برندسازی شخصی

در بدترین حالت ممکن، شاید یکی از مهمترین مزایای بازاریابی شبکه ای برای هرفردی، بهره مندی از مجموعه کاملی از آموزش های حوزه بازاریابی باشد. در واقع شما پس از گذراندن این آموزش ها و مدتی کار خواهید دانست که حالا توان پرزنت کردن و بازاریابی برای هر محصول و خدماتی را دارید و این در جامعه ما یک مهارت کارآمد و ضروری است.

شما با تکیه بر همین یادگیری و تمرینی که در فضای نتورک مارکتینگ دارید میتوانید بر ایجاد، توسعه و بازاریابی شخصی، یا به قولی برندسازی شخصی تمرکز کنید. زمانی که تبدیل به یک بازاریاب حرفه ای شده باشید، بدون شک فروش محصولات و تولیدات خودتان برایتان ساده تر خواهد بود.

 

افراد فعال در حوزه بازاریابی شبکه ای ، از این شغل در مسیر دستیابی به مهارت های ارزشمندی استفاده می کنند که نه تنها در زندگی کاری ، بلکه در زندگی شخصی شان به کمک شان می آید .